5 Mayıs 2010 Çarşamba

gece 04:15 ne kadar ilginç olabilir?



diziporttaki diziler bitmeye yüz tutmuş evdeki dvd arşivleri artık izlenmiş filmlerden oluşurken vizyonda herhangi dikkat çekici birşey yokken televizyonlar 2000 li yılların başarısızlığını kanıtlarken... bir kitap vardı uzun bir zamandır kitaplığımda duran ama okumaya cesaret edemediğim çünkü üşenmekteydim 'yolda'.güzel bir kitapmış meğer.Hoboların dünyasına şöyle bir daldım çıktım ,amerikadaki bireyselleşme çabalarının seller yarattığı dönemleri kafamda resimledim,uyuşturucu ve alkol olmadan hiç yaratıcılığı olmayan sanatçıların dünyasına girdim, eğlenceli sayılırdı sadece bildiğim birşey var o da o dönemlerde (ki takriben 70 80 arası)yaşamak ve o dönemlerde amerikada 20li yaşlarında bir genç olmak isteyeceğim.






müzikler daha gerçekçi en azından dinlediğinde bir daha dinleme isteği uyandırıyorlar,sohbetler daha gürültülü,içkiler daha sert,aileler daha korkusuz,çocuklar daha özgür,paylaşmak daha kutsal... bu liste uzar gider birde benim çocukluğumu 90 ların izelçelikercan ıyla yaşadığım göz önüne alınırsa bu hikayeler bana daha uzak.






Daha uzağa gidip woodstock dönemlerinide yakalamak isterdim insanlar çamur içinde ekonomik sınıflarına sosyal statülerine bakılmadan tek bir yaratıkmış gibi domuzlarcasına zıplarken küçük gereksiz konular eşliğinde liderliklerini ve krallıklarını kuran insanlar görmek isterdim o amerikan filmlerinde herkesin saygı duyduğu ve ne yaparsa yapsın yadırgamadıkları jo lar mike lar görmek isterdim,onların güzel julietleri ile birlikte olup ordan toz olmak isterdim.işte o istediğim günlerden birindeyiz diyelim şu an acaba saat sabahın 04:15inde ne yapıyor olurdunuz düşünsenize bir.san fransisco sokaklarında nerenin gökyüzü olduğunu unutmuşken gülerek so why there cant be love söylüyor olabilirdiniz. yada karanlık bir odanın kırmızı ışığında hayalinizle yatakta olmak,azcık pink floyd attıralım diyen bir arkadaşınızın arabasında bira içiyor olabilirdiniz...




Ama nerde yaratıcılık,nerede ilerleyiş,nerede sorunlardan kaçmak yerine onları çözmek; işte onların hepsi karnınızdaki keşke lerde gizli kalıcaktı.Yüzleşememekten dolayı hep inkar etmekten dolayı sorunlarınız korkularınız sizin birer organınızmış gibi davranıcaktı.Heralde o dönemdekiler bunu çok iyi kavradılar nerdenmi anladım bakın günümüze herkes kıçını o yıllardan kurtarmış olmanın sevinciyle çalışıyor kimse o zamana geri dönmek istemiyor,tabi bikaç keş ve bi kaç rock yıldızı dışında (bunlar aslında aynı şeyler sayılabilir) ve o yılların yarattığı boşluk hala bizler tarafından doldurulamıyor,dünya üzerinde o 20 yılın yaşandığına dair tek kanıt temalı partilerden ileri gidemiyor.buna bir dur demek lazım artık.



ilerde 2000li yılları takım elbiseli beyler ve hanımların taksi bulabilmek için birbirlerini oyuna getirdikleri taksiye bindiklerinde de justin timberlaketen my love dinledikleri,çocuklarına silah oyuncak almanın yanlış olduğunu söyleyip en çok paralarını silaha harcadıkları,metropollerde sigara ve hatta tuzu bile yasakladıkları bir dönemmişçesine hatırlamak istemiyorum.ama aylak zengin züppe çocukları olarak anılmak niyetindede değilim 2012 de ne olacaksa olsun bakalım bir görelim sonrasında anlıyacağız heralde anyayı konyayı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder